Camera albă


Iulia Pană- ,,Respirație,,- acrylic/canvas 50x70

într-o camera albă
ca o rezervă de spital
sunt prizonieră, sunt locatară, plătitoare de taxe
și impozite socotite în ore și donații de sânge și limfă.
printre grilaje invizibile despart aerul de respirație
simultan cu ventilatorul uriaș ce scutură praful alb
rămas  de la unicul locatar
pierdut în registre groase și roase de timp
într-o vagă poveste rostită ca
o șoaptă ce iese din peretele gros de lemn
prins
între  două bârne care  fac o cruce imensă
albă ca varul.
între stinghii de lemn vorbesc două vieții.
Abia ating  răscrucea lemnului
din el picură  lacrimi purificatoare, vindecătoare
pentru cei orbiți
cu ochii larg deschiși în plin soare
în  plin întuneric..
două obloane deasupra norilor
pe care eu ca o
călătoare  pe o planetă abia descoperită
am zugrăvit  fiecare stinghie prin  care
a suspinat iubirea.
irișilor mei le-am dăruit lentile de mărire  
și pe șoselele imense și proaspăt spălate  
am agățat   cruci albe de cuvinte
le-am îndepărtat de cer le-am înfipt în pământ.
mi-am luat avânt cu mâinile lungite  ca într-un scripete
m-am suspendat  într-o cameră  albită până la lemn
pe care am desenat o  ușa imensă prin care să pătrundem
în  dragostea  noastră
spre blestemul
pe  care locatarul de dinainte   
l-a scrijelit  în carnea-mi  
fără să știu.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Noi